PC Perspective . Graphics Card . Larrabee New Instruction set gives developers first glimpse of new GPU . Details from GDC 2009
English
Author: Ryan Shrout
Date: Mar 27, 2009
Subject: Graphics Card
Manufacturer: Intel
If you haven't heard about Larrabee yet, you have been living under a rock. We have been following progress on the project since 2006 when we first heard mumblings about it – we can sum up the project very quickly with this. Larrabee is a many-core architecture design essentially based around a Pentium core with new features and vector processing units to better support floating point math used in graphics and parallel computing. Larrabee’s architecture will first be used to target the discrete graphics market and Intel believes that their design compared to current NVIDIA and AMD GPUs will enable “the next decade of innovation.”
We have a decent amount of details about the architecture behind Larrabee – Josh wrote up a great article about what we know and don’t know that you should definitely read over if you haven’t done so already. Using many instantiations of an in-order processor design with a new ring-bus-style interconnect for memory and coherent L2 cache across all cores, Larrabee will be a dramatic shift away from the shader processing designs used today by both major GPU vendors.
The cores (unknown how many and what clocks they will be released at) will support the current x86 ISA, each core will support up to four threads, but also include a new vector processing unit. This 512-bit wide SIMD unit is what the new Larrabee New Instruction set targets. (LRBni for short.).
What Intel is announcing and showing off at the Game Developers Conference today in San Francisco is the first details about the C++ Larrabee library prototype and that it will be made available (immediately we are told) to developers to begin using and testing with. Intel believes this will push developers to “explore the efficiency and flexibility” of Larrabee while providing useful feedback.
http://www.pcper.com/article.php?aid=683
PC Perspektif. Kartu grafis. Baru Larrabee set Instruksi memberikan pengembang pertama sekilas baru GPU. seluk-beluk dari GDC 2009
Pengarang : Ryan Shrout
Tanggal : 27 Maret 2009
Subyek : Kartu Grafis
Pembuatan : Intel
Jika Anda belum pernah mendengar tentang Larrabee namun, Anda telah hidup di bawah batu. Kita telah berikut kemajuan pada proyek sejak tahun 2006 ketika pertama kali kita mendengar tentang mumblings - kita dapat menyimpulkan proyek ini dengan sangat cepat. Larrabee adalah banyak-inti dasarnya desain arsitektur berbasis di sekitar inti Pentium dengan fitur-fitur baru dan pemrosesan vector unit untuk mendukung floating point matematika yang digunakan dalam grafis dan komputasi paralel. Larrabee dari arsitektur akan digunakan untuk menargetkan pasar discrete grafis dan Intel percaya bahwa mereka saat ini dibandingkan dengan desain NVIDIA dan AMD GPUs akan mengaktifkan "berikutnya dekade inovasi."
Kami memiliki decent jumlah rincian tentang arsitektur di belakang Larrabee - Josh wrote atas artikel yang besar tentang apa yang kita tahu dan tidak tahu bahwa Anda harus membaca lebih jika Anda belum melakukannya. Menggunakan banyak instantiations yang di-order dengan desain prosesor baru ring-bis-gaya interkoneksi untuk memori L2 cache dan koheren di seluruh core, Larrabee akan menjadi dramatis beralih dari Shader proses desain yang digunakan oleh kedua-dua hari ini GPU vendor besar.
Yang core (tidak diketahui berapa jam mereka dan apa yang akan dirilis pada) akan mendukung sekarang x86 ISA, setiap core akan mendukung hingga empat benang, tetapi juga termasuk baru pengolahan vector unit. 512-bit ini lebar SIMD unit apa yang baru Larrabee Baru Instruksi menetapkan target. (LRBni untuk singkat.)
Apa itu Intel mengumumkan dan menampilkan menyeleweng The Game Developers Conference di San Fransisco hari ini adalah yang pertama rincian tentang C + + Larrabee perpustakaan dan prototipe yang akan dibuat tersedia (segera kami diberitahu) untuk para pengembang untuk mulai menggunakan dan tes dengan. Intel yakin ini akan mendorong para pengembang untuk mencari efisiensi dan fleksibilitas "dari Larrabee sambil memberikan umpan balik berguna.
http://www.pcper.com/article.php?aid=683
Tidak ada komentar:
Posting Komentar